עצה לגבאי


עצה 40: בלי חצאית

אתה כנראה לא מכיר את סומיה סוואמינטן. היא שחקנית שחמט מהודו והשבוע היא הודיעה כי לא תשתתף בתחרות בינלאומית באיראן כי המשתתפות מחויבות ללבוש כיסוי ראש.
אמרת שאתה תמיד הולך עם כיפה בכיס. אז תשאיר אותה שם עד הביקור הבא שלך בבית כנסת. סומיה דנן עושה מה שראוי שתעשה אתה כאן. תוקיע את האיראנים על הכפייה הדתית שלהם ותודיע כי במקומותינו לא יכריחו נשים ללכת עם כיסוי ראש, או עם חצאית ארוכה. הגברים לא ייאלצו לחבוש כיפות, גם כאשר הם חיילים בצבא השם.
ושליברמן ואייזנקוט יאכלו ממך רעל בדיוק כפי שעשית, ובצדק, לסגן הצבוע הלאומי – יאיר לפיד.

עצה 39: כוח בינלאומי

משהו מוזר קורה במקומותינו. מתרבים המומחים הטוענים שיש מה לדבר עם החמאס ששולט בעזה. כי החמאס שינה כיוון ומוכן לשאת ולתת עם הציונים. לא על הסכם שלום, חס וחלילה, אבל כן על הסדר ארוך טווח כלשהו.
אל תיכנס למלכודת. שני פיקשושים של "כיפת ברזל" והחמאס שוב יחזור למעמדו הטרוריסטי. אבל יש עוד אופציה, בינינו, ושאף אחד לא יקרא. המדיניות של ישראל כלפי עזה היא חרבון אחד גדול. לפי נתוני דובר צה"ל הרסנו יותר "עמדות" ו"מוצבים" של החמאס והג'יהאד האיסלמי מאשר הם הקימו. והמטומטמים לא למדו את הלקח.
תיתלה בהצעה הכווייתית למועצת הביטחון מהשבוע ותציע להציב בעזה כוח בינלאומי של האו"ם. זה גם יעביר אחריות לאו"ם. וזה גם יעזור לממשלתך, לכשתקום, להפסיק את המצור בדרך אלגנטית.
ובעיקר: סוף סוף תצליח לא להיות בייבי ביבי בענייני חוץ וביטחון.

 עצה 38: הליכוד מחלק את ירושלים

מספרים שנרשמת להצטרף כחובב לג'ירו ד'איטליה כשיעבור בתל אביב. תבטל. אתה לא רוצה להיות שותף לחרם שהטילו מארגני המירוץ על מחוזות ישראל שמעבר לקווי 1967. את הזכות הזו אתה מפקיד בידי נתניהו – שהשתתף במפגש עם הרוכבים - ושאר חבריו.

שים לב למסלול. כולו עובר בתוך הקו הירוק. נניח שאפשר להעלים עין ממקום קדוש כהר עיבל ואפילו מחברון מקום קבורת אבותינו ע"ה. אבל להחרים את הכותל? את העיר העתיקה? זו חוצפה נוסח ה - BDS. אתה לא רוצה להיות שותף.

זה לא רק ביבי. הנה עוד ליכודניקים שהצטרפו למחרימי מפעל ההתיישבות ואחדות ירושלים. בראשם זאב אלקין השר לענייני ירושלים והמורשת, עבור דרך גלעד ארדן השר לביטחון פנים. דרך יריב לוין שכל כך מתגאה בתרומתו למפעל החרם הזה על ישראל הניצחית. דרך הליכודניק הסמוי, משה כחלון והדובדבן שבתומכי החרם: שרת הספורט והתרבות מירי רגב שעד היום מתגאה בשמלת ירושלים שלה. כל אלה – כך במודעה – "שותפים" לאירגון המירוץ שמחרים את ישראל השלמה.
פרס כבר לא יצליח לחלק את ירושלים.
רק הליכוד יכול.
ספר את זה לכולם.

 עצה 37: אין ביבי מבלעדי ביבי. תן ללפיד להיות נביאו

תדמיין מצב שבו אתה ראש ממשלה. האם אתה מחרים את דונלנד טראמפ על כי אינו פועל נגד האנטישמים במפלגתו? תעשה את זה? באמת? אתה יודע מה תעשה: תגנה את האנטישמים ותלקק את ישבנו של הנשיא האמריקאי.

אז תפסת תחת על ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה בדיוק על אותו עניין. ואף ציינת שקורבין לא נענה להזמנה ממפלגתך לבקר ביד ושם. ממש פויה של בן אדם. אז מה? לפוטין הרוצח תלחץ יד? לנשיא רואנדה תגיד שלום?

תעשה לך כלל: תתנהג היום כפי שתתנהג כשתהיה ראש ממשלה. אל תהיה ביבי שאתמול נשבע שיגן על בית המשפט העליון והיום פועל לחיסולו. בלהיות ביבי יש לך שני מתחרים שעדיפים עליך: יאיר לפיד ובנימין נתניהו. צא מזה.

 עצה 36: כן לחמאס

עושה רושם שאתה חושב שתמר זנדברג תציל אותך, כי טמטומה הקולוסלי - בשקרים שנפחה - יסללו דרך מפלגתה אל מתחת לקו האדום – אחוז החסימה.
מה שמלמד שאתה די חלש במתמטיקה. תשאל את דרעי ואלי ישי.

הנה הצעה: תגיד כן לחמאס. תודיע שאם אתה מנצח ישראל תדבר עם ארגון טרור. יצחק רבין דיבר עם הפת"ח? דיבר! שמעון פרס דיבר עם אש"ף? דיבר! בנימין נתניהו מדבר עם החמאס על גופות? מדבר! אז אתה תדבר עם החמאס על הכל – כולל זכות השיבה, הגבולות, המים, הסרת הסגר, ביוב – כל מה שצריך.

ותהנה מהמהומה שתהיה בעקבות הודעה שכזו.

 עצה 35: צא לקרב הפנסיה

קרנות הפנסיה הוותיקות ("עמיתים") הודיעו שיקצצו בממוצע כ – 1000 שקל מהקיצבה השנתית לכל פנסיונר כי הממשלה לא העלתה את גיל הפרישה לנשים, ובכך הכניסה אותן לגרעון של 200 מיליון שקל לשנה.

תכה בממשלה. 

יש במדינה עוד שתי מערכות פנסיה: התקציבית והקרנות החדשות. גם אלה בגירעונות כי הממשלה – שוב רשלנות – לא העלתה גיל הפרישה לנשים גם אצלן ולא התחשבה בגידול בתוחלת החיים. אז למה דופקים רק קבוצה אחת?

תודיע בקול גדול שלא תיתן יד לאפליה הגסה וכי על הממשלה לטפל בכל הפנסיונרים באופן שיוויוני ושלשיטתך הממשלה תכסה את הגירעונות של כל שיטות הפנסיה. מאיפה הכסף? מהמס שתטיל הממשלה על גוגל, פייסבוק ואמזון בשיטה זהה לזו המתוכננת באיחוד האירופי.


 עצה 34: תבעט אותם החוצה

על פי הרכילות כמה מחבריך למפלגה הכניסו לך ברז. בוז'י הרצוג, שלי יחימוביץ, יואל חסון וציפי לבני (האחרונים רק בסיעה, לא במפלגה) הבהירו לך שהם נגד הקדמת הבחירות. מילא שהם נגד, לפי הסיפור הם הודיעו לבנימין נתניהו שכמוך רצה להקדים את הבחירות על כוונתם להצביע נגד בחירות בחודש יוני. זה הביא את ביבי להתקפל מהתכנית שכל כך רצית בה.
תבעט אותם החוצה. תראה שאתה המנהיג. תסלק את בוז'י מראשות האופוזיציה (מיקי רוזנטל יהיה פייטר רציני יותר). תעיף את שלי יחימוביץ מראשות ועדת ביקורת המדינה של הכנסת ואת השניים הנותרים תעיף ממעמדם, תוציא אותם מהוועדות החשובות בכנסת ותושיב אותם בספסל האחורי.
תוכיח שאתה שריף קשוח. לא סמרטוט כמו נתניהו, ולא תככן כמו חבורת הארבע הזו.

 עצה 33: די לגיוס

כזכור לך, הדרך שלך לניצחון לא עוברת בין מצביעי הליכוד אלא בחיסולו הפוליטי של יאיר לפיד ומפלגתו המחונטרשת. עתה שוב עולה עניין הגיוס לצבא, ולפיד מן הסתם ינסה להצטייר כלוחם למען גיוס לכל. תחשוף את השקר שלו. הוא, בממשלה הקודמת, הסכים להסדרי הפטור לחרדים "לומדים", בהסדר חצי שרות לחיילי "הסדר", בפטור לבנות מטעמי דת ובאי גיוס כלל לערבים.

תציע, ותחייב את סיעתך להכניס הסתייגות להצעת חוק הגיוס החדש, כי יבוטל גיוס החובה לצבא. שהצבא יגייס חיילים בדיוק כמו שהמשטרה מגייסת שוטרים ומשרד הפנים מגייס מתעללים בפליטים. חסל הברדק שבו יש חובות לחלק מהאוכלוסייה ופטורים לחצי השני.

 עצה 32: הסוחרים צודקים

איגוד לשכות המסחר, כרגיל אירגון צר מחשבה, הפתיע השבוע. הוא החל בקמפיין ציבורי להשוואת שיעורי המס – מעלה או מטה – על מוצרי יבוא. לא עוד הטבה לסוחרים אלא כלל מדיניות ראוי לתמיכתך.

הסיפור מתחיל בפטור של 75 דולר לכל משלוח של סחורה ביבוא אישי. מדוע מי שקונה בחנות אמור לשלם מחיר מלא, ואילו מי שקונה באמצעות אתר אינטרנט נהנה מפטור? זה מסוג הטמטום הנפוץ במוחו של שר אוצר.
הסוחרים נפגעים מהסידור הזה. אפשר היה לחשוב שהם ידרשו פטור כזה גם לקונים אצלם. אבל לא, הם מוכנים לכל סידור שיוויוני. ושיוויון במס עקיף הוא בהחלט עניין שראוי לתמיכה של פוליטיקאי כמוך.

ואם כבר אנחנו בסיפור הזה: צריך להשוות, כלומר לבטל, את הפטור הקיים על רכישת סחורה בדיוטי פרי. שוב אין כלל מוסרי סביר שמצדיק פטור ממס למי שנוסע לחו"ל ומי שנישאר ארץ אוכל חצץ. בשיטה הקיימת מי שנוסע הרבה לחו"ל מקבל הרבה פטורים.

צא בקול גדול: לבטל הפטורים לכ-ו-ל-ם. ואם יתבכיינו על העלאת מסים וזה יפריע לך – תפחית במע"מ. ל-כ-ו-ל-ם.

 עצה 31: זה ביבי –ולא הליכוד

יאיר לפיד, תזכור שאותו אתה מבקש לנצח לפחות בשלב הראשון, זכה השבוע מן הטמטום. של נתניהו, איך לא. ראש הממשלה שהיה כל כך נבון לא להתייחס למי מאלה שרוצים להחליפו, פתח ג'ורה על לפיד ובנה אותו מחדש כמועמד להחלפתו. מלשן, נבל ושאר כינויים היו צריכים להיות מודבקים לך – לא לו.

צעירי מפלגתך המעטים שמו שלטים "ממשלה מושחתת צריכה ללכת". אז עכשיו זה כל הממשלה? כל פוליטיקאי טירון מבין כי צריך להמאיס את נתניהו ולאו דווקא את ממשלתו. במיוחד אתה זקוק לזה. כי אם מפלגתך תיטפל לראש הממשלה הוא אולי יסיר כפפות במאבק איתך.

"מושחת בצמרת" זה הרעיון שאתה צריך להוליך. תיכנס בו כדי שייכנס בך. כי אם הוא לא יעשה כך, אתה נכנס לפח הזבל של הפוליטיקה.

עצה 30: עבודה זרה

אחרי שדחפת את חברי מפלגתך בכנסת להצביע בעד גירוש פליטים וזכית לבוז מכל האנשים ההגונים במדינה (ראה העצומות נגד הגירוש) אתה יכול לתקן קצת מהנזק.
השבוע אישרה הממשלה את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להתיר העסקה של עובדים זרים בענפי תשתית. מי יודע אולי למשפחת מימון יש חברה קבלנית....
אלא שיש בארץ רבבות זרים שמשוועים להיתרי עבודה בתשתית, בבניין, בניקיון, בבישול – מה שיש. הנה ההצעה: תודיע כי לשיטתך כל פליט/מהגר עבודה הנמצא בארץ יוכל לקבל היתר עבודה כעובד זר ובאותם תנאים המקובלים היום לעובדים זרים.
לפחות תצא בן אדם עקום ולא סתם מנוול.


עצה 29: מס מזיקים


במסגרת חזרתך לשיח הכלכלי תודיע שבכוונתך להוריד את מס ערך מוסף לשיעור של 10%. במקום ההקלה במס יוטל מס על מזיקים. הנה רשימה קצרה: מס על דלק מטוסים כולל מס על מטוסים שיטוסו בשמי ישראל ויתדלקו במקום אחר. מס על כולסטרול ושומנים מזיקים אחרים. מס על סוכר ומוצרים ממותקים. מס על ניירות ערך שמחירן עולה או יורד בשיעור העולה על 5% לשנה (למניעת נזקי בועות פיננסיות). ביטול הכרה לצורכי מס הכנסה בכל הוצאה על רכב פרטי כולל רכישה, ליסינג, השכרה, דלק, תחזוקה.


עצה 28: תלעג לכחלוניזם

הגיע הזמן שתפגין משהו מעברך הכלכלי.  אחרי הכל היית כלכלן באגף התקציבים באוצר, מנכ"ל בזק בינלאומי ומנכ"ל בזק.  עזוב את השטויות שלמדת באוצר ואת ענייני הניהול שלמדת בבזק. תגחיך את הנפיחות הכחלונית.
תתחיל בסנשו-כחלון הלא הוא שר הכלכלה אלי כהן. השבוע בכנס שאירגן משרדו אמר המיני-כחלון: "הכלכלה הישראלית נמצאת בשיאה בשנים האחרונות, מצב התעסוקה הוא הטוב ביותר בשנים האחרונות, החוב הישראלי נמוך מבשנים עברו".
הנה העובדות: ב – 2010 היה החוב הציבורי 619 מיליארד שקל. בשנה שעברה הוא היה 766 מיליארד. כך נראה חוב "נמוך מבשנים עברו". ותסיים: כהן מכיר את הכלכלה כמו שכחלון מכיר את הדיור.



עצה 27: שיוויון בגירושין

הבעיה שלך היא הציבור שתמך במחנה הציוני ועכשיו מתכוון להצביע עבור הליצן הפוליטי מ"יש עתיד". איך תפגע בתדמיתו ותציג אותו כפי שהוא: כלי ריק?
תנחה את חבריך בכנסת להגיש הצעת חוק "שיוויון גירושין לנשים". הצעת החוק תקבע כי לאישה זכויות שוות לגבר בהליכי גירושין. כלומר שעל בתי הדין הרבניים  ועל בתי הדין של הדתות האחרות ,לפסוק גט לאישה שמבקשת זאת. ואם בית הדין הדתי  יסרב, תנפיק המדינה תעודת גירושין מטעמה שתאפשר לאישה להינשא בחו"ל – אם תבחר בכך. ועוד תיקבע הצעת החוק שאלמנה שאין לה ילדים רשאית להינשא שנית גם ללא הסכמת האח של בעלה.
גירושין, אצל הממסד הדתי, יותר קריטיים מנישואין. המהומה תהיה גדולה ולפיד או שיזדנב אחריך או שיהיה נגד. בשני המקרים זכית.


עצה 26: חיסול אונר"א

הרי לך ענין שבו אתה יכול להיכנס ביאיר לפיד בתחום שהוא טוען למומחיות בו. תודיע שאתה  בעד חיסול סוכנות האו"ם הזו שתפקידה לסייע לפליטים פלסטינים – ורק להם. כדי לסייע לפליטים אחרים בעולם יש לאו"ם סוכנות אחרת.
תסביר שהמוסד הפילנטרופי הזה רק מנציח את בעיית הפליטים. הגיע הזמן שכל מדינה תיתן לפליטים שבשטחה את מלוא הזכויות האזרחיות (שאינן מבטלות את זכויות הקניין שנגזל מהם וזכויות אדם במדינות אחרות). אתה מציע שישראל תהיה הראשונה ותחסל את מחנה הפליטים בצד המזרחי של ירושלים ותיישב את כל תושביו בבתים חדשים בגבעת המטוס, למשל.


עצה 25: נתניהו סייען עבאס

משהו מוזר קורה: נשיא ארה"ב מודיע על כוונתו לקצץ בסיוע הכלכלי לפלסטין וראש ממשלת ישראל שותק. לא מברך את הנשיא החביב עליו על מהלך נועז להענשת סרבני השלום מפלסטין. נאדה. שתיקה. כאילו לא היה ולא נברא.
תרד על נתניהו רצח. תסביר שהוא זה שמחזיק את ממשל מחמוד עבאס במו ידיו. מחזיק ומקלל. מקלל בכאילו כי הוא לא עושה את מה שמתבקש ממדיניותו: שישראל תפסיק לגבות מסים עבור הממשל הפלסטיני.

כל עוד נתניהו לא מצטרף לטראמפ תצייר אותו כסייען שפוגע – לשיטתו – בביטחון ישראל ומסייע לשמר משטר מושחת וסרבני. ובהזדמנות זו תשאל איך זה ששר החוץ מטעם עצמו – יאיר לפיד – גם הוא בוחר בזכות השתיקה במאבק המדיני הזה.

עצה 24: מחוץ לחוק

תסתכל בבקשה על המאמר "השופט בן זונה". תודיע כי ממשלה בראשותך תבטל את מעמדה בחוק של לשכת עורכי הדין. ובהזדמנות זו גם את מועצת רואי החשבון ושאר הגילדות שעדיין מרקיבות בספר החוקים.
מי יהיה עורך דין? מי שרוצה. בין שילמד ובין שלא. ביטול לשכת עורכי דין גם יבטל את המס שעורכי דין נדרשים לשלם ללשכה הזו. וגם יעיף את החבורה הלא יוצלחית הזו מהוועדה למינוי שופטים.

מי ימנה שופטים? תסתכל על עצה 2: לא משפטנים. לא שרים, לא חברי כנסת. לא אנשי ציבור. 7 אנשים נטולי אינטרס וישרי דרך שימונו על ידי הנשיא מתוך רשימה של 21 מועמדים שתכין עבורו ועדת המינויים לשרות ציבורי.


עצה 23: שבת ירושלמית

אתה בוודאי לא מתלבט לאיזו משתי ההפגנות אתה הולך בשבת. לזו של ה"שמאל" התל אביבי או של הימין הירושלמי. הנה הפתרון. אתה הולך להפגנה בירושלים. כן, של יעלון ושל ה"עיתונאי" הנדל. אל תגיד לאף אחד. רק תופיע. ואם תראה בקהל את לימור לבנת, לך ותאמר לה שלום לבבי. אתה רוצה שאנשי ימין שפויים – כחלון למשל לא נכלל – יידעו שיש להם אלטרנטיבה והיא לא לפיד, ביבי, ליברמן, בנט.  אתה צריך שבבחירות הבאות רובי ריבלין, דן מרידור ודוד לוי ואלפי דומיהם יצביעו בשבילך.


עצה 22: תחלק

עושה רושם שאתה לא מקפיד לקרוא את הפינה הזו שנולדה לכבודך. לא נורא. אני מבין שאתה מנסה להיות יותר ביבי מנתניהו. זה די דומה למה שבוז'י הרצוג עשה. וגם הוא לא המציא את הגלגל. פואד בן אליעזר ושלי יחימוביץ גם הם הלכו לרעות בשדות הימין. ואתה יודע מה יצא מהשטיק הזה.
שים לב לסקר האחרון של ערוץ 10. הליכוד שמר על מספר המושבים שקיבל בכנסת רק בגלל שבלע את ש"ס. וזה אומר שמצביעי ימין "מתונים" נוהרים, בלשונו של ביבי, ללפיד.
הנה טריק קטן. תודיע שאתה תומך בחלוקת ירושלים כמו האיחוד האירופי. זה יעשה מהומה. אבל תקשיב לרגע: חוץ מהמתנחלים ויאיר לפיד לאף אחד לא איכפת מ"אחדות ירושלים". המתנחלים ממילא לא יצביעו בשבילך. ולפיד הוא האויב העיקרי. אחדות ירושלים זה מס שפתיים שאף אחד לא מעוניין בו ברצינות. תראה באיזו קלות תעבור ההצעה של הליכוד להוציא מירושלים כמה שכונות ערביות למועצה מקומית נפרדת.


תפתיע עם זה וכולם יבינו שלפיד הוא באמת עז.

עצה 21: ירושלים מחולקת על ראש שמחתנו

שלום ביבי,

כשישבנו יחד בממשלה היו לי מדי פעם הסתייגויות. אך תמיד הערכתי את תבונתך המדינית את יכולתך לתמרן את מדינאי העולם להקשיב ולקחת בחשבון את האינטרס הישראלי כפי שראית אותו.
ההערכה הזו החלה להתערער כאשר המשכת להילחם על הגרעין האיראני אחרי שנחתם ההסכם הבינלאומי. לפני ההסכם הכל היה פתוח. מרגע שהוא נחתם האופציה הצבאית נשללה לחלוטין. אבל אתה המשכת לצעוק והצגת אותנו כפה גדול ונטול שיניים. ממש לא נבון.
אבל מה שקרה עם ירושלים הוא ממש קטסטרופה. בהודעה של טראמפ נקבעו שני חידושים: האחד, שארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל (בראבו עליך). השני, שגבולות ירושלים ייקבעו במו"מ. על הראשון שמחת וצהלת. על השני שתקת. ידעת מראש שזה מה שטראמפ יאמר ונתת לחלוקת "בירתנו המאוחדת והניצחית" (המילים שלך) להגיע לסדר היום.
ותראה מה קרה: ממשלת צ'כיה הזדרזה להכיר בירושלים כבירת ישראל אבל רק בגבולות 67'. גם על זה (איזה שר חוץ אתה?) לא ידעת ולא הגבת. עכשיו סביר שהאיחוד האירופי ומדינות אחרות יסכימו על גבולות 67'.

מה אגיד לך?
השתחרר לך בורג

בדאגה
אבי


עצה 20: לא כל כך גרוע 

בטח ראית את הסקר של ערוץ 10 ששם אותך והמפלגה שלך בג'ורה. אבל זה לא כל כך גרוע כפי שזה נראה. 
הסקר מבהיר כי קהל היעד שלך אינו מצביעי הליכוד אלא מטומטמי לפיד. לכן הסיפור שלך עם אלוהים, הכיפה והיהודים יכול להיפסק. חבל על האנרגיה גם אם אתה מאמין בהבלים האלה. 
כדי לקחת מצביעים מלפיד תחפש את החולשה העיקרית שלו. קוראים לה ביבי. תזכור: ביבי זרק את לפיד, ולא להפך. מצביעי לפיד הם שוטמי ביבי. תעבוד על זה. תגיד בכל הזדמנות שאתה לא תלך עם הביב הזה (שים לב שמדובר רק בביבי ולא בליכוד). אבל לפיד כן ילך. ולפיד ייזהר מאוד לתת הצהרה כזו. תלחץ על זה. 

עצה 19: תצטרף לאופוזיציה

חברי הכנסת ממפלגתך לימדו אותך השבוע לקח מעניין. נכון, רובם תמכו בסיעה, בהצעתך לעזור לממשלה עם חוק ה"מסתננים". אבל כל מתנגדיך ורוב תומכיך ברחו כשהגיעה ההצבעה. ככה עושים למי שלא מבין פוליטיקה לעומקה.
אניח שאתה צודק לגופו של עניין, כלומר תומך בחיוב "מסתננים" בכלא או גירוש (אבל אתה טועה לחלוטין). כדאי שתשים לב שאתה יו"ר של מפלגת אופוזיציה. מה זה? זו מפלגה שמציבה חלופה לממשלה הקיימת. קודמך, יצחק הרצוג, ניהל רומן ממושך עם נתניהו. אתה, כמו מנחם בגין בשעתו, מול מפלגת העבודה, מציג אלטרנטיבה. חלקך לא יהיה עמם (חבורת פורעי חקיקה), במיוחד כל עוד בראשם עומד הנהנתן הסידרתי.

כדי לחדד את ההבדל: אתה לא עושה איתם עסקים. אתה מתנגד לכל הצעה שלהם. כי הם זה לא אתה.


עצה 18: שיעור אוסטרלי

זה היה בסדר גמור שאמרת שהשמאל שכח להיות יהודי. הוא גם שכח להיות ערבי. שמאל, כמה מצער, לא נמדד לפי הגזע/לאום/דת. אבל אם תצליח לקחת מלפיד עוד 2 מנדטים – יצאת גדול.
אז מה תגיד על גואטה? שכח להיות יהודי או לא? הח"כ לשעבר מש"ס נאלץ להתפטר כי השתתף בחתונה בין גברים. מתבקש שתבהיר אם אתה עם ש"ס או עם גואטה. איך עושים את זה?
 יש גם דוגמא רלבנטית  מאוסטרליה. הימין, מהסוג שלך של לפיד, כחלון והליכוד, בשלטון שם. רוב חברי מפלגת השלטון היו בעמדה של  ש"ס בסוגית הנישואין החד מיניים. הוחלט על משאל עם. 80% השתתפו – יותר מאשר בבחירות הכלליות. תודיע שתעשה משאל עם על שיוויון בנישואין נוסח אוסטרליה. ובשביל הקואליציה העתידית שלך מותר לך לומר שאתה נגד שיוויון, אבל שהבוחרים יחליטו.


עצה 17: תודה, אבל לא תודה

יש לך בעיה. קוראים לה אהוד ברק. זה היה אולי נחמד כשהוא תמך בך בבחירות המקדימות במפלגה. הקיבוצניקים, אומרים, אוהבים אותו כי הוא נתפס כרבין גמדי. ויש להם במפלגה משקל עודף. אבל עכשיו הוא לא נכס. הוא נאחס.
הוא היה ראש ממשלה מחורבן. עיקר הנזק היה באמירה שלו כי "אין פרטנר". בשביל מדיניות אין פרטנר לא צריך את מפלגת העבודה ולא אותך. נתניהו, בנט, כחלון ולפיד עושים את זה טוב יותר. אתה צריך להקרין שינוי, תקווה. לא את הבעס והכעס שמקרין ברק.

תרים אליו טלפון. תגיד לו כמה אתה מעריך אותו ותבקש שפשוט יסתום. במיוחד שיסתום כשהוא נשאל עליך. ואם הוא לא יכול להתאפק שידפוק הערה קטנה בגנותך.

עצה 16: אתה והשאלה

בתוכנית טלוויזיה, שאל אותך דב אלבוים  אם אתה מאמין באלוהים. ענית בגיבוב  שטויות ולפיהן כל יהודי מאמין בהמצאה הזו (אלוהים). כאילו שכחת שהוא או היא התעלמו מהרס שני בתי מקדש שבהם עשו לו או לה מנגל, והלך לישון בין השנים 1933-45. נו, לדרגת טיפש כבר הגעת.

ויש לקח שאינו קשור לאלוהים. תלמד להשיב במה שיש לך לומר ולא להתייחס לשאלה עצמה. אתה פוליטיקאי ולא קתולי שהולך לווידוי אצל עיתונאי. שואלים אותך אם אתה מאמין שיש אלוהים? תשיב שזה עניין אישי – לא ציבורי. וככזה אין לו נגישות למערכת הפוליטית ורצוי שגם לא תהיה. בדיוק מה שהיית משיב אם היו שואלים אותך  באיזו תכיפות אתה מקיים יחסי מין.



עצה 15: כל הכבוד, תפסת

בשבוע שעבר הודעת שוב שמפלגתך לא תשב בממשלה עם הרשימה המשותפת. לשם שינוי עשית מעשה נבון משני היבטים. ראשית, למדת שאתה צריך לדבר אל המטומטמים שבחרו לפיד-כחלון-ליברמן. והדעה המקובלת, אך לא מוכחת, היא שהם מחזיקים בדעה דומה. שנית, כל עוד אתה ממשיך בקו הזה אתה מקדם את הסיכוי של מרצ לעבור את אחוז החסימה. כל מי שיש בו טיפה של שמאל הגון בדמו מקבל בחילה מאמירה שכזו. וזה משפר את הסיכוי של מרצ להישאר בכנסת.

עצה 14: היוזמה הערבית

נכון, הרי אין פרטנר. ובואריאציה על דברי נתניהו, מה שאין גם לא יהיה. אבל אתה הרי לא רוצה להידמות לנתניהו. כי אם יש לקח מעניין למפלגה שלך הרי הוא  שבלהיות ימני הגוש של נתניהו-לפיד-בנט-ליברמן-חרדים תמיד יהיה יותר מוצלח.
זה הרגע לקום ולומר שאתה וממשלתך העתידית מקבלים את היוזמה הערבית כפי שהיא. בלי התחכמויות. היוזמה הזו, מ -  2002, מספיק מעורפלת כך שאפשר לתמרן בתוכה אם וכאשר יהיה פרטנר.

עצה 13: תודיע


מאז הקמתה ישראל רוויה בשקרים. כנראה לא יותר מרוב מדינות העולם. אבל יש פה יהודים שמתיימרים להיות עם סגולה. אחד השקרים המתמשכים הוא איך מפצחים את גרעיני עפולה דווקא כמה קילומטרים דרומה מדימונה ועוד במפעל טקסטיל. מפליא שטכנאי שעבד שם, וסיפר בעולם שלא מדובר בגרעיני חמניות, נרדף גם אחרי שריצה את עונשו (בלי הקלת שליש על התנהגות טובה).
א-פרופו חתני פרס נובל לשלום השנה, תודיע שאתה הולך לחסל שקרים במיוחד שהם מוסכמים. למה? כי אתה מחזיק בדעה שיהודים הם לא תחמנים, אלא ישרים. וכי מרדכי ואנונו סיפר אמת שעליה נענש.


עצה 12: אנטי ממלכתי

קראתי בסיפוק שדחית את ההזמנה להשתתף בכינוס מטורפי ההתנחלות שאירגנה מירי רגב לציון 50 שנות כיבוש/התנחלות. היו שהלעיזו כי סרבת לבוא רק בגלל שלא הציעו לך לנאום. לא יכול להיות.

הנה ההצעה. תמשיך להחרים. תחרים כל כנס "ממלכתי" שהממשלה הזו מארגנת. לא בגלל שאתה נגד טכסים שכאלה. אלא בגלל שאתה לא משתף פעולה עם ממשלה שהופכת  את הממלכתיות ללאומנות יהודית שגורמת לך ולכל אדם הגון, להתבייש.




עצה 11: אל תנהל - תתיזם

חבר שלי שפגש בך התרשם שאתה כנראה מנהל מצוין אבל לא יזם. אם מציגים לך תכנית, תדע איך להפעילה ביעילות. אבל מאיפה תבוא התכנית? אם תתבסס על מצע המפלגה ועל פקידי הממשלה לא תגיע ליאיר לפיד כלומר לשומקום.


הפינה הזו מציעה לך עצות איך לחדש, לבלוט, לעורר תשומת לב. הנה עוד עצה. תודיע שאתה בעד הפחתת המע"מ ל 10%. במקום כסף ממע"מ אתה תגבה כסף ממזיקים.  מס גודש, מוצרי מזון עתירי שומנים, זיהום אוויר ומים, כריית חול, דירות למעט פטור של 3 מיליון לבעלי דירה יחידה.

עצה 10: נכבה לסטימצקי

בראבו. לול התרנגולות הסניליות המתקרא "ועידת מפלגת העבודה" בחר בך כדיקטטור. אתה, בתבונה של תרנגולת, אמרת שזה צעד ראשון להחלפת השלטון. בטח הכניסו לך  LSD לתערובת. הגעת למעמדם המנהיגותי של נשיא מועצת מטומטמי התורה, אביגדור ליברמן, משה כחלון ויאיר לפיד. הצלחה אדירה.
הנה סיפור: לא מכבר סיפר לי חבר כי רשת סטימצקי מסרבת למכור את הספר "נכבה והישרדות" שכתב ד"ר עאדל מנאע. הלשון הרעה הוסיפה כי זה בגלל המילה נכבה.
עברו כמה ימים והלכתי לסטימצקי לקנות את הספר. אין. טרם הגיע. חיכיתי כמה שבועות ושוב אין. עדיין לא הגיע.  הלכתי לצומת ספרים ושם, לא יאומן, הספר הגיע.
אני לא נכנס יותר לסטימצקי.

ואתה? בן אדם או תרנגולת?

עצה 9: חובב ספורט

בטח שמת לב שהדברים שאתה אומר לא מעוררים שום הד. בצדק. אתה די משמים בחוסר ההחלטיות ובהכללות שאתה פולט. אתה לא מחויב לשום דבר ספציפי. אז הנה הצעה להזיז דברים.
תודיע שאתה נגד הקצבות ציבוריות לספורט מקצועני. למה? יש הקצבה לשרברבים? לא! אז למה לשחקני כדורגל כן, כאשר חלקם בכלל עובדים זרים. לא הממשלה, לא הטוטו, לא הפיס, לא הרשויות המקומיות, גם לא הצבא שפוטר כדורגלנים מרוב השרות הצבאי, אף  גוף ציבורי לא ישים כסף והטבות בספורט מקצועני.
הממשלה תסייע רק לספורט חובבים. מסלולי הליכה וריצה ברחובות, מתקני כושר לציבור הרחב.
תראה איזה מהומת אדירים תהיה. ולגופו של עניין זו עמדה שמאלית מובהקת.

עצה 8: סדר במיסוי



מתברר שמערכת המס הישיר שלנו אינה כל כך פרוגרסיבית כפי שטוען משרד האוצר. ולכן, בין השאר, אינה מכפרת על אי השיוויון הבוטה שיש במסים עקיפים. יש הגיון כלכלי, שלא לדבר על טעם חברתי, בהגדלת  נטל המס הישיר, ובהפחתת העקיף. הנה ההצעה: לצד מדרגות המס הקיימות ייקבע שיעור מס ממוצע מינימלי. הוא יכול להתחיל ב 3% בהכנסות הנמוכות ביותר ולהגיע ל – 50% בעשירון העליון שם משלמים היום הרבה פחות.

עצה 7: עזוב את חבורת הזבל

חיים לוינסון מ"הארץ" מדווח כי בכוונתך לשנות את חוקת מפלגת העבודה כך שיו"ר המפלגה יוכל למנות, ללא בחירות, 4 מועמדים לרשימה לכנסת.
אם זה נכון אתה מצטרף לחבורת הזבל הכוללת את ליברמן, כחלון, לפיד, נתניהו ובמידה פחותה את ראשי ש"ס ויהדות התורה. ואנחנו חשבנו שמישהו הגון הגיע לפוליטיקה.
אז צא מזה, ומהר. אתה רוצה 4 אסים לרשימה? תציע להם להתמודד ותבטיח שתתמוך בהם. לבטל בחירות? זה בשביל זבלונים.
מה זה הגון? תגיע הערב לנופית ותחלק בכל תיבת דואר דף בחתימתך ועליו כתוב "ככה לא מתנהגים". וד"ל.

עצה 6: ביי, ביי ברק

סביר שאתה רואה שאהוד ברק מנסה להיות האבא הפוליטי שלך. אתה חי כבר די שנים  כדי להבין שהמותג הזה בלוי. היתה לו שעה אחת יפה: הרגע שבו ניצח את בנימין נתניהו ב – 1999. אבל מהרגע שנבחר הוא היה כישלון (למעט בתבונה של יציאה מלבנון) מוחץ. אם ברק רץ מחר לבחירות הוא יזכה באותו מספר קולות כמו  בוגי יעלון.

איך אומרים לו שלום? במקום להצטרף למקהלה האנטי איראנית של נתניהו-הרצוג-לפיד-ליברמן תציע אופציה דיפלומטית. במקום להגדיר את איראן כאוייבת, תתייחס אליה כמו אל סעודיה: פוטנציאל להסדר. בצורה הזו אתה גם מבדיל עצמך מרוב הפוליטיקאים הממוסדים. ולענייננו - ברק יתקרר כי הוא הרי שותף מלא למקהלה שמתפרנסת מלקלל את איראן ולאיים עליה במלחמת גוג ומגוג.

עצה 5: תרד ממרצ

הקולות שהכי קל להשיגם הם הקולות של מרצ. אבל אין בהם טיפה של תועלת פוליטית. אם למרצ 6 מנדטים ולמפלגתך 20 אז מצב שבו למרצ 0 ולך 26 לא מזיז שערה בישבן הפוליטי.

להפך, יש סכנה, בגלל שאתה חדש, שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות. זה הפסד נטו של 3 מנדטים. לכן כשיגיע אליך פעיל מרצ להתנדב – שלח אותו בחזרה למפלגתו. ממילא למרצ אין חלופה פוליטית חוץ ממך. הם בכיס שלך. רד מהם.

עצה 4: דבר עברית 

מספרים שהכנת תכנית ל"צמיחה". תעצור. אל תדבר כלכלנית יותר. אתה לא פקיד באוצר או מנכ"ל בזק. קח נושא ותדגים. עמיר פרץ הציע בעבר חוק שמי שמוכר מוצר יוכל לנקוב מחיר אחד בלבד. לך על זה. אם שמואל חרל"פ מוכר יונדאי 10 לסלב ב  5,000 שקל הנחה  זה יהיה המחיר לכל. הוט מציעה ל"מצטרפים חדשים" טריפל ב  250 שקל? זה יהיה מאותו רגע המחיר לכולם, כולל מנויים קיימים. במודיעין שופרסל מוכר אורז בסמטי ב  8 שקלים לקילו  זה יהיה המחיר גם באופקים. הבנק לא גובה עמלת עו"ש מפלוני עשיר? אפס עמלות יהיה המחיר של כולם. 

עצה 3: תעתיק


תקרא בבקשה את ההחלטות של ממשלת צרפת ובריטניה בדבר הפסקת מכירת רכב מנועי משנת 2040. הנה משהו שכשר להגנת הסביבה קל לך לאמץ אפילו ללא השקעת מחקר וזמן. תעשה את זה מהר לפני שנתניהו יעלה על הרעיון. ואם תתאמץ ותקרא את מה שכתוב כאן - תודיע על מס הקילומטרז' שיחליף את אגרת הרכב השנתית ואת מס הקניה על רכישת רכב. 

עצה 2: תבהיר 


אמרת שאתה "נגד מינויים פוליטיים". מצוין. כדאי שתבהיר: תוקם ועדה ציבורית שלא יהיו בה אישים המעורבים בפוליטיקה. הוועדה  היא זו שתמנה את כל המנכ"לים, כל הדירקטורים, וכל בעלי התפקידים במגזר הציבורי כולל ברשויות מקומיות ושופטים. לשרים, חברי כנסת, ראשי רשויות מקומיות ושאר נבחרי ציבור לא תהיה סמכות לעשות מינוי כלשהו, למעט עוזר אישי. 

עצה 1: תסתום

תשתוק. נבחרת. נאמת. התראיינת. די. כדאי שתדע שאתה גרוע בזה במיוחד מול נתניהו ולפיד שיעשו ממך קרקס בתחום הזה. לכן אל תלך עימם לעימותים טלוויזיוניים ורדיופוניים.
מה כן תעשה? תסתובב בארץ, תדפוק על דלתות של אנשים. תציג את עצמך ותשמע מה על ליבם. אל תגיד אף פעם "את לא מבינה..." כפי שאמרת  לגאולה אבן-סער, גם כשבן שיחך באמת לא מבין. שים פוסטרים עם הבייבי פייס שלך בכל הארץ תחת הכותרת "איש משלנו".











שתפו: