אבי גבאי



ביום שני ייערך הסיבוב השני והמכריע בבחירות ליושב ראש מפלגת העבודה: עמיר פרץ נגד אבי גבאי.
פרץ מוכר ומבחינתו זה גם יתרון וגם חיסרון. מבחינה פוליטית הוא אלוף הארץ בזיג-זג. לכן כאשר הוא אומר בנחרצות – תמיד הוא מאוד נחרץ – שלא ילך עם....זה אפילו לא שווה קליפה של שום שיכולה להוסיף טעם למרק. 
בגלל הנחרצות אנחנו יודעים על עמדותיו והן בצד השמאלי של מפלגת העבודה כמעט בכל תחום. אלא שהזיג זג גובר על עמדותיו ולכן, כשר ביטחון, הוא יצא להילחם בחיזבאללה ולפוצץ לתושבי עזה את הצורה ביום הראשון למינויו לתפקיד. לזכותו ייאמר שכאשר הוא נע ימינה הוא מרגיש צורך להסביר מה שמלמד שהלב הפוליטי שלו נמצא בכל זאת בסוציאל-דמוקרטיה

פוצי-מוצי

אבי גבאי הוא נעלם. שלוש שנים בפוליטיקה וחוץ מזה שהוא פוצי-מוצי לא יודעים עליו כמעט דבר. אה, כן הוא הצביע נגד "מתווה הגז". אלא שההנמקה שלו היתה השנייה בחשיבות העניין. הוא תקף את הוויתור על הפיקוח על המחיר. הוא השלים עם אישור יצוא הגז כלומר בעד עושק הנכדים של כולנו.

וחוץ מזה? הוא היה שר להגנת הסביבה ועשה מה? האם כימיקלים לישראל מזהמת היום יותר או פחות מאשר כשהיה שר? בהגנת הסביבה קל לזהות שר שהנושא ממש חשוב לו על פי מספר המאבקים שעשה נגד המזהמים. ומה עשה גבאי? 10 אגורות על שקית פלסטיק – ורק בסופרמרקט.

וחוץ מזה? שום כלום. מלחמה בעזה, כיבוש בחברון, התנחלויות, ערבות מדינה למשכנתאות באריאל. הכל עבר לידו בשלום. גבאי, לימדו מכאן, הוא סוג של יאיר לפיד. רק במקום היהירות והריקנות יש  בו צניעות וריקנות.

בתמצית: כמקובל במפלגת העבודה אין אפשרויות טובות לבחור מביניהן.

בכל זאת

אבל צריך, והפינה הזו ממליצה לחברי המפלגה להצביע בכל זאת בעד גבאי.

הסיבה העיקרית היא שלגבאי יש סיכוי טוב יותר לחסל את הקריירה של יאיר לפיד ובכך לייצר מפלגה עם בסיס אלקטורלי גדול – תנאי הכרחי כדי לשמש אלטרנטיבה לליכוד. מצביעי לפיד הם אסופת אפסים אוהבי קונפטי. וזה נכון במידה רבה גם למצביעי כחלון. הם הכי קרובים להצבעה מהנימוק שהם מתעבים את נתניהוהאיש. ובתחרות על ליבם של מצביעי לפיד גבאי מנצח את פרץ, ובגדול. כשהמערכה תתלהם, וזה תמיד קורה בבחירות, פרץ ייצא "שמאלן" וגבאי ייצא שום דבר. זה יתרון ענק.

יש השואלים מי מהשניים מסוגל לנצח את נתניהו והליכוד. כפי שהדברים נראים את נתניהו יכול לנצח רק מנדלבליט. אם היועץ המשפטי לממשלה לא מגיש כתב אישום אז הליכוד די מסודר בגודלו הנוכחי. וגם בהקשר הזה היתרון של גבאי על פרץ מובן. הוא לא נתפס כמשהו ששייך ל"מערך" ל"שמאל" ל"זכויות אדם". 

הוא סתם ילד טוב ירושלים.
אז כן, חברי מפלגת העבודה מתבקשים לעשות צעד חשוב בחיסולם הפוליטי של לפיד וכחלון: הצביעו גבאי.

שתפו: