מס הג'וינט



אין אצלנו רגע דל -  או סקנדל או פסטיבל כמאמר שירה של נעמי שמר. אחרי ששכך פסטיבל התקיפה בסוריה, ואחרי שהנמושה אובמה הודיע כי הוא מבקש אישור הקונגרס לצאת למלחמה, (ישראל, הצדיקה הגדולה, כמובן שלא תתקוף בעצמה את הטובח מדמשק) חשבנו שיהיה כאן קצת שקט. בכל זאת או-טו-טו ראש השנה היהודי וכולם אמורים להתמקד באוכל ולא בהבלי פוליטיקה.

ואז מחליט יאיר לפיד להתראיין ובתשובה לשאלה טוען שמעולם לא עישן ג'וינט עתיר קנאביס. גם לא כשהיה צעיר וחסר בינה – תכונה שהוא מתעקש להחזיק בה גם בימיו אלה כמיניסטר.  אז אמר, אז מה?

אז הוא עיצבן את סופיה טרוטוש-ארגמן. הגברת מצויידת בדף פייסבוק טוענת שלפיד משקר. איך היא יודעת? לדבריה היא והוא, ועוד כמה, עישנו ג'וינט מקונבס כהלכה. ולא סתם עישנו - אלא בביתו של הלפיד. הג'ל בשיער לא מצליח להסתיר את הבושה.

לפיד ממסמס תקציב

עכשיו יש סערה בפייסבוק,  ואם ירצה יהווה - שמשום מה נרדם בעת פיזור כימיקלים ברחובות דמשק – אולי תהיה אפילו שאילתא בכנסת, הגיעה העת לחזור לעניין נושן: מס על הג'וינט.

העניין ישן אבל אקטואלי. על פי הדיווחים בתקשורת לפיד כבר החל למסמס את התקציב שזה עתה אושר בכנסת. בוטלו כל מיני קיצוצים באירגונים דתיים שהיו כורח המציאות והבור שירש הלפיד מהשטייניץ.  מן הסתם המציאות השתנתה או שבנט ומרעיו דורשים מהלפיד תמורה יותר גדולה לחברות, והלפיד נסחט. וכרגיל ערב מלחמה כלשהי מוכרחים גם  להגדיל את תקציב הביטחון ולא לקצצו. בקיצור, יש סכנה שלועו של הבור המורעב תקציבית ישאר פעור וידרוש את ליטרת הבשר שלו. תרומתה של הפינה הזאת לסתימת הבור – מס הג'וינט.

יתרונות מס הג'וינט

למס הג'וינט כמה יתרונות. היתרון הכי גדול שלו הוא בכך שכדי להטיל את המס צריך לבטל את איסור השימוש. ואם מסתכלים על ג'וינט במובן הרחב של המושג – כולל הירואין, קוקאין, אופיום וכל מיני דברים טובים אחרים – אז יהיה חסכון אדיר בהוצאות המשטרה שנלחמת בעוז, וללא הצלחה, בביעור נגע השימוש בסמים )למעט סיגריות ואלכוהול) במקומותינו. חוסכים את כל הסוכנים המושתלים שמתרועעים עם פושעי הסחר בסמים. חוסכים את כל המעקבים ואת  כל התביעות. חוסכים את כל עדי המדינה וההגנה עליהם. מעבירים את מחלקת הסמים מהמטה הארצי לבניין רשות המסים.

ויש תועלת נוספת: מקבלים עוד מסים. בינינו, ושאף אחד לא ישמע, קנאביס מזיק פחות מטבק ואלכוהול. ואם הירואין מאוד מזיק, אז בטח שמגיע לו מס ולא פטור ממס כפי שיש היום. ואפשר, בכדי לרצות את הקדושים והצנועים, להטיל על כל אלה מס כמו על וודקה ומרלבורו. ובא לחור התקציבי הגואל.

ולרגל ראש השנה: חג ג'וינט שמח לכל היהודים.
1.9.2013
שתפו: